happyday

حرکت اصلاحی - سلامت

حرکت اصلاحی چیست ؟

حرکات اصلاحی تمریناتیه که بدن رو به وضعیت کامل برمی‌گردونه و امکان عملکرد بهینه و مناسب رو برای فرد در وضعیت بدنی خوب، فراهم می کنه.

نکته‌ای که در این تعریف باید مدنظر داشته باشیم، در نظر گرفتن تعریف مناسب برای وضعیت بدنیه. چون برای افراد مختلف، تعاریفی متفاوت داره. وضعیت بدنی برای بیشتر مردم به معنای احساس راحتی و تعادل بیشتر در یک موقعیت نسبت به سایر موقعیت‌ها و حالت‌هاست. وضعیت  بدنی مطلوب شامل قرارگیری یک مفصل روی سایر مفاصل  مرتبطه، به گونه‌ای که عضلات به‌طور مناسب در اطراف مفاصل قرار بگیرن.

توجه به اختلالات  اسکلتی – عضلانی و حرکتی در جامعه امروزی و همچنین توجه به نقش وضعیت بدنی در این فرایند و انتظار از چگونگی استفاده از حرکات، می‌تونه نکات کلیدی رو برای ایجاد عملکرد مطلوب وضعیت بدنی ارائه بده.

به‌طور کلی میشه گفت که غایت و هدف اصلی در حرکات اصلاحی، کسب هماهنگی در انجام فعالیت جسمانی بدون درد از طریق رفع ایمبالانس‌های عضلانی و حرکات جبرانی هستش.

حرکات اصلاحی چیست ؟ 

در طول برنامه حرکات اصلاحی، ما وضعیت بدنی مناسب و عملکرد بهینه رو به فرد معرفی می‌کنیم و ساختار بدنی مناسب به اون بازگردونده میشه. بنابراین با تمرینات اصلاحی، عضلاتی رو که کوتاه و سفت شدن، ریلکس می‌کنیم و عضلاتی رو که ضعیف و شل شدن، فعال و تقویت خواهیم کرد. در نتیجه این حرکات و تکنیک‌های اجرا شده، بیومکانیک بدن شما ارتقا پیدا میکنه و فشارهای منفی از روی بدن برداشته میشه. همون‌طور که مشخصه، فشارهای منفی زمانی که روی هم انباشته بشن، باعث درد میشن و توانایی شما برای حرکت نرمال رو تحت تأثیر قرار میدن.

حرکات اصلاحی پایه‌ای قوی رو برای ساختن بدنی جدید به وسیله حذف کردن ضعفهای عضلانی در ساختار بدنی و  همچنین تقویت هماهنگی‌های ساختاری بدن رو برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

مزایای حرکات اصلاحی:

 

  1. حرکات اصلاحی باعث کاهش درد میشه و نتایج فوری و قابل توجه در کاهش درد خواهند داشت.
  2. با انجام حرکات اصلاحی، کنترل بدن خود رو در هنگام درد، بدون مصرف دارو، جراحی یا ... به دست خواهید آورد.
  3. با انجام تمرینات اصلاحی، عملکرد و انعطاف بدنی شما ارتقا خواهد یافت.
  4. حرکات اصلاحی احتمال خطر بروز آسیب در ورزش و تمرین رو کاهش میده.
  5. با حرکات اصلاحی و تسلط بر اصول اون، می‌تونید ضعف و ایمبالانس عضلانی رو تشخیص بدید.
  6. حرکات اصلاحی تفاوت میان حرکات با کیفیت و حرکات جبرانی (حرکات جایگزین) رو مشخص می‌کنه (بهبود قدرت، انعطاف‌پذیری و توان).
  7. حرکات اصلاحی فعالیت‌های زندگی روزانه رو بهبود می‌بخشه و استرس رو کاهش میده.
آموزش لاغری - آموزش تصویری حرکات اصلاحی - آموزش تناسب اندام - آموزش حرکات اصلاحی - حرکت اصلاحی - حرکات اصلاحی - درمان درد - اصلاحی - مقاله حرکات اصلاحی - درمان دردهای مفصلی - بدنسازی - آژافیت - کاهش درد

اگه میخوای نظر بدی لطفا وارد شو


در حال حاضر نظری موجود نیست