happyday

بادی بالانس چیست - تمرینی

ورزش بادی بالانس

بادی بالانس ترکیبی منتخب از حرکات ورزش تای چی، یوگا و تمرینات اصلاح شده پیلاتس هست.

ورزشی قدرتی- استقامتی هست که بر روی بزرگترین و ریز ترین و کوچکترین عضلات تاثیر میذاره. بادی بالانس باعث تسلط بر خود، قوی بودن، آرامش و تمرکز میشه. احساس شما رو تغییر خواهد داد و شما احساس قدرت بهتر و بیشتری میکنید. انعطاف پذیری به دست خواهید آورد و از نظر فیزیکی و ذهنی هوشیارتر خواهید شد.

روش اجرا در بادی بالانس کلاس تمرینی همراه با موسیقی هست که سه اصل مهم رو به کار میگیره. ما با ورزش تای چی شروع میکنیم تا درون رو آرام سازیم و به آرامی بدن رو برای دیگر تمرینات گرم کنیم. سپس به دنبالش از تمرینات یوگا استفاده نموده تا بدن روتحت کشش قرار بدیم و پس از اون حرکات اصلاحی پیلاتس رو در تمرینات اضافه میکنیم. این تمرینات برای ورزشکاران الگویی رو فراهم میکنه که هدف از اون پدید آوردن انعطاف پذیری و قدرت هست تا کارایی بدن افراد رو بهبود ببخشه. این تمرینات مورد هدف بسیاری از افراد جامعه هست. به ویژه از این نظر که هم چالش برانگیزه و هم نشاط آور.

بادی بالانس شکلی کلی نگر از تمریناتی هست که هم بدن و هم ذهن رو برمی انگیزه تا کارکرد بهتری داشته باشه. با شرکت در این کلاس به طور مرتب، به صورت ۳-۲ جلسه تمرینی در هفته، شرکت کنندگان پس از ۸ هفته میتونن تاثیرات غالب این ورزش رو بر روی خود مشاهده نمایند. به عنوان مثال بر روی فاکتورهای روان شناختی و تاثیر ورزش بادی بالانس بر اونها، تاثیر موسیقی هدفمند ورزش بادی بالانس، تاثیر ورزش بادی بالانس و بیماری‌های خاص مانند دیابت و فشار خون، کودکان پرخاشگر و بهبودی قابل ملاحظه پس از ۸ هفته، تاثیر بادی بالانس بر روی عوامل فیزیولوژیکی، تاثیر این ورزش بر روی روند زایمان های طبیعی و...

یکی از اهداف بنیان این ورزش در ایران بهبود کیفیت زندگی، ارتقاء سطح سلامت و تندرستی عموم افراد جامعه با کمترین هزینه و امکانات هست. بهره گیری این ورزش از برخی حرکات منتخب تای چی، یوگا و پیلاتس خود مزیت بر علت جذابیت این رشته هست. آنچه مسلم هست تای چی بر تولید انرژی از طریق حرکات تاکید داره و این هنر رزمی چینی به بهبود سلامتی، افزایش طول عمر و آرامش روح انجام میگیره. یوگا رشته ای هست که جنبه های عاطفی و ذهنی فرد رو پرورش میده و هدف اون کاستن از تنش های جسمی و روحی و آرامش بخشیدن به بدن و روان هست و پیلاتس ورزشیست که تمرکز بر روی پیشرفت انعطاف و قدرت در اندامهای بدن داره. ادغام این سه ورزش با اهداف مختلف همراه با ریلکس و مدیتیشن خاص این رشته و سبک اجرایی متفاوت این رشته با سه رشته ذکر شده، تونسته‌ بدن رو به یک مبارزه با خود دعوت کرده و سپس آرامش و آسایش رو به اون هدیه بده.

فواید ورزش بادی بالانس

  1. روح و روان رو قوی میکنه
  2. سیستم تعادل بدن رو تقویت میکنه
  3. در باز شدن ذهن و آزاد سازی روح موثره
  4. قدرت بدست خواهید آورد
  5. بعد جسمانی و بعد روانی رو همسو میکنه
  6. بر خشم خود کنترل خواهید داشت
  7. نشاط آور هست
  8. هر قطعه از تمرينات بادی بالانس همانند یک مدیتیشن عمل میکنه
  9. تحقق آرامش هست
  10. عاملی برای تقویت قوای جسمانی هست

تاثیر ورزش بادی بالانس پس از ۸ هفته پیاپی

  1. بهبود در حس سلامت
  2. بهبود در انعطاف پذیری و حرکت پذیری مفاصل
  3. بهبود در دوام قدرت و قدرت عملکردی
  4. بهبود در استقامت عضلانی
  5. بهبود در حجم تراکم استخوانی
  6. کاهش سطح استرس و بالا بردن توانایی برای کنترل بر خود و آرامش
  7. کاهش وزن بالقوه از طریق سوزاندن کالری و افزایش بافت ماهیچه ای
بادی بالانس - بادی بالانس چیست - تمرینات لاغری - انعطاف - ورزش پیلاتس - تناسب اندام - لاغری

اگه میخوای نظر بدی لطفا وارد شو


در حال حاضر نظری موجود نیست