happyday

نکات لاغری و تناسب اندام - عمومی

5 نکته ساده بررای رسیدن به تناسب اندام

بهتون تبریک می گم که قدم به جلو، برای  ایجاد احساس عالی برداشته اید. خیلی از مردم در اشتباهن و آرزو می كنند راهی پیدا بشه تا بتونن یک راه بی درد سر و بدون تحرک و عرق ریختن برای رسیدن به بدنی خوش اندام پیدا کنن. اما خودمون رو گول نزنیم ، این هیچ وقت اتفاق نمیفته. اگرچه به نظر میرسه که روند لاغری و تناسب اندام یک روند طولانی  و خسته کننده داره ،  اما تلاش در این مسیر شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسه ولی در یکی دو هفته اول می تونیم اون رو به یک عادت روزانه تبدیل کنیم و در نهایت در کنار اینکه یک بدن خوش اندام داریم ، احساس شادابی و سلامت و سرزندگی رو هدیه گرفتیم.

اگر می خواهید سفر خود را برای داشتن اندامی بهتر برای داشتن احساس عالی شروع کنید ، به این چند نکته توجه کنید:

روزانه ورزش کنید

تناسب اندام و لاغری

 حداقل به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت ، روزانه ورزش کنید. لازم نیست خودتون رو با دویدن و ... خیلی خسته کنید ، اما باید در زندگی روزمره خود نوعی فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشید. اگر می خواهید زودتر به نتیجه برسید ، یک تمرین پرتحرک تر انتخاب کنید. به عنوان مثال ، یک ساعت با سرعت سریع پیاده روی کنید. یا می توانید آهسته بدوید و فواصل مشخصی را برای دو سرعت انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که در طول تمرین درد شدیدی ندارید. فقط یک هشدار ، عضلات شما بعد از یک تمرین با تحرک بالا درد می گیرند. ممکن است نگران کننده باشد ، اما این بدان معنی است که بدن شما داره بهتر میشه و تغییر میکنه (البته درد های مفصلی و یا دردهای عضلانی شدید ، طبیعی نیستند) . بعد از هر تمرین حتما بدن خود را مرطوب نگه دارید ، تمرینات کششی انجام دهید و غذاهایی با مقدار مناسب پروتئین بخورید. پروتئین به بازسازی عضلات ( و نه چربی) کمک می کند.

متاسفانه در ایام کرونا ، شاید بیرون رفتن از منزل مقدور نباشه و یا در شرایطی باشید که بخواهید در منزل ورزش کنید، که در این صورت این تمرینات میتونه جایگزین مناسبی برای ورزش در بیرون خونه باشه.

غذاهای مناسب و هر وعده غذایی را بخورید

تغذیه در لاغری و تناسب اندام

 مهم نیست که چقدر معده شما به شما می گه شکلات و شیرینی وآب نبات بخور ، سعی کنید از شیرینی ها دور باشید. شکر و آب نبات به تناسب اندام شما کمک نمیکه. میوه ها و سبزیجات بهترین گزینه برای خوردن در ایام تمرینات است. به عنوان مثال سیب در ایجاد احساس سیری معده تا 3 الی 4 ساعت به شما کمک می کند. سبزیجات سبز مانند لوبیا سبز و کلم بروکلی سیستم هضم را تمیز و روان نگه می دارند. همچنین ، به گوشت های بدون چربی مانند بوقلمون و مرغ اهمیت بیشتری بدهید. غذاهای دریایی مانند میگو و تیلاپیا نیز گزینه های بسیار خوبی هستند. این غذاها پر از پروتئین و مواد مغذی سالم هستند تا به شما کمک کنند تا ماهیچه ها ، مناسب و آماده برای تمرین باشند.

علاوه بر این ، آنچه را که می خورید حتماً تقسیم کنید. داشتن متابولیسم خوب ، ناشی از تقسیم وعده های غذایی است. سعی کنید به جای داشتن سه وعده غذایی بزرگ در طول روز ، مثلا شش بار در روز غذا بخورید و قسمت های کوچکتری را تعیین کنید. این همچنین به شما کمک می کند هنگام کار کردن به جای فشار در هنگام  نفس کشیدن ، نفس نرم تری بکشید. این به این دلیله که غذای کمتری در سیستم هضم خود دارید، به این معنی که انرژی بیشتری برای ورزش شما استفاده می شود.

اگه تصمیم گرفتی برنامه غذاییت رو تغییر بدی به اینجا برو...

پیگیر میزان کالری و میزان مصرف غذا در روز را باشید

 پیگیری میزان کالری مصرفی در روز برای انجام تمرینات بدنی لازم  خواهد بود. تا به حال فکر کرده اید که چرا عضلات بدنسازان اینقدر بزرگ است؟ به این دلیل که آنها وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کرده و کالری بیشتری (سالم) از یک فرد معمولی دریافت می کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که کاهش وزن و تلاش برای داشتن اندامی لاغر، بیشتر از کالری دریافتی، شامل ورزش جسمی است.

اگر میخوای بدونی غذایی که می خوری چقدر کالری داره اینجا هم ی سری بزن

حتما بخوابید

تاثیر خواب بر لاغری و تناسب اندام

بیشتر ما در طول شبانه روز هشت ساعت کار داریم ، خواب کافی برای شارژ مجدد باتری های بدن بسیار مهم است. شش تا هشت ساعت خواب ، در روز برای بدن کافی است ، اما اگر بعد از آمدن از محل کارتان، احساس خستگی کنید ، حتما قبل از ورزش، یک چرت کوچک بزنید. فقط باید حدود نیم ساعت چرت بزنید. این باعث می شود که بدن برای ورزش آماده شود و هم اینکه شب دچار بیخوابی نشوید.

باانگیزه بمانید

تناسب اندام و لاغری

 کلید مهم، برای داشتن بدنی خوش اندام و تراشیده ، تعیین اهداف و حفظ ذهنیت مثبت است. اگر مثبت بمانید ، می توانید خود را تحت فشار قرار دهید تا آن اندام متناسب که همیشه می خواستید را بدست آورید.

امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشه و در ضمن میخواست بگم آژافیت سعی کرده با ساخت اتاق تمرین شما ، آموزش هایی رو به همراه تصاویر مناسب برای درک بهتر حرکت در اختیارتون قرار بده و به همراه پخش موزیک ، ذخیره تایم تمرین ، دریافت اطلاعات سایز بدن و نمایش مسیر پیشرفت ، شمار رو در با انگیزه موندن یاری کنه.

دیگه فقط کافیه تصمیم بگیری

ورزش در خانه - آموزش لاغری - آموزش تناسب اندام - راهنمای لاغری - بدنسازی

اگه میخوای نظر بدی لطفا وارد شو


در حال حاضر نظری موجود نیست